تبلیغات
۞۞●آسمان●۞۞W W W . A S E M A N . H I D . I R - ::آموزش ایجاد نور حجمی در 3DMAX::

لیست خدمات رایگان نوین رسانه

مقاله ای كامل در مورد شبكه های كامپیوتری

رایت 1 گیگابایت بر روی سی دی های معمولی

چگونه مدت زمان خاموش کردن کامپیوتر را كم كنید ؟ ( ترفند ویندوز و ریجستری )

جلوگیری از اشغال شدن خط تلفن به هنگام استفاده از اینترنت

سیستم دوست یابی فارسی

مسنجر بر روی موبایل

سلامی به گرمی تمام روزهای تابستان

سری ۵ + فلش موزیك جدید

سری ۴

فلش موزیك آنشرلی

سری دوم

sms های جدید (سری ۱)

نصب سیستم عامل لینوکس + یه فلش کبپ جدید

آلبوم جدید منصور (زیبا)86

ترفند های کامپیوتر

در ویندوز ایکس پی بدون هیچ نرم افزاری، فونت طراحی کنید

فلش کلیپ جدید + آلبوم کامل طوفان

آلبوم جدید و زیبای نوش آفرین به نام عطش

آلبوم رقص جوونا از سندی

::آلبوم ارتش صلح با صدای هنگامه با دو کیفیت::

البوم جدید و زیبای امید با دو کیفیت

Adobe PhotoShop CS2 9.0.2

کد نمایش تعداد افراد آنلاین در وبلاگ یا سایت شما

::قالب جدید رایگان::

::یه قالب حرفه ای ساخت ما::

::کنترل کامپیوتر توسط فرمانهای صوتی::

ساخت آلبوم های عکس زیبای دیجیتالی با InAlbum 2.5 Deluxe Edition Full

::نسخه جدید اکسپلورر::

::دیدن ویکم بدون اجازه::

لیست آخرین پستها

کل بازدید :
 بازدید امروز :
 بازدید دیروز :
 بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
 تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

ایجاد نور حجمی (volum light):نور حجمی پرتو نوری است که در مسیر تابش خود حالت

برقراری مه را ایجاد میکند لذا fog از روشنایی عمومی صحنه استفاده میکند ولی vlolum light

از منابع نورانی که شما در صحنه قرار داده اید استفاده میکند برای ایجاد نور حجمی اولا باید

خاصیت تولید سایه cast shadow در آن فعال باشد ثانیا باید سایه از نوع shadow map

باشد زیرا سایه های نوع ray-traced توانایی ایجاد نور حجمی را ندارند.کار را با یک مثال

ادامه میدهیم

-----------------برای دیدن آموزش كامل روی ادامه مطلب كلیك كنید------------

ایجاد نور حجمی (volum light):نور حجمی پرتو نوری است که در مسیر تابش خود حالت

برقراری مه را ایجاد میکند لذا fog از روشنایی عمومی صحنه استفاده میکند ولی vlolum light

از منابع نورانی که شما در صحنه قرار داده اید استفاده میکند برای ایجاد نور حجمی اولا باید

خاصیت تولید سایه cast shadow در آن فعال باشد ثانیا باید سایه از نوع shadow map

باشد زیرا سایه های نوع ray-traced توانایی ایجاد نور حجمی را ندارند.کار را با یک مثال

ادامه میدهیم:۱- در نمای perspective یک کره رسم کنید

۲- به وسیله دستور target spot سه منبع نور نقطه ای هدف دار بر روی کره تنظیم کنید

۳- هر یک از منابع نورانی را انتخاب کرده و پانل فرمان modify را باز کرده و خاصیت

cast shadow را علامت بزنید.

۴- دستور envirment را از منوی rendering اجرا کنید .

۵- بر روی دکمه add کلیلک کرده و volum light را انتخاب و ok کنید

۶- لیست پارامترهای volum light در اختیار شما قرار میگیرد دکمه pick light را روشن

نمایید این دکمه امکان انتخاب منابع نورانی موجود در صحنه که میخواهید تحت تاثیر volum

light قرار بگیرد را فراهم میکند.

۷- دکمه H را بزنید لیست منابع نورانی در پنجره ای به نام های spot01,spot02.....در

اختیار شما قرار میگیرد و هرسه منبع را بوسیله دکمه all در پایین آنها انتخاب و ok کنید.

۸- دستور render را از منوی rendering اجرا کنید.

برخی از گزینه های مهم در مورد نور حجمی به شرح زیر است:

fog color :رنگ مه را تنظیم میکند.
use attenuation color :مه را رقیق میکند و از شدت آن میکاهد.
density :برای تنظیم چگالی مه است هر چه این گزینه افزایش یابد مه روشن تر به نظر خواهد رسید برای ایجاد مه واقعی توصیه میشود میزان آن را بین ۲ تا ۶ تععین کنید.
max light :حداکثر روشنایی مه را کنترل میکنید.
min light:بوسیله این فرمان میتوانید اثرات مه را در خارج از مخروط نور در اختیار داشته باشید که معمولا بر روی صفر تنظیم میکنیم.
noise on :برای فعال یا غیر فعال ساختن تاثیرات آشفتگی مه کاربرد دارد.
amount :میزان آشفتگی مه را کنترل میکند.
size :اندازه شعاع های مه یا دود را تنظیم میکند.

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 18 مرداد 1385    | توسط: احسان مروتی    | طبقه بندی: نرم افزارهای گرافیکی ویندوز،     | نظرات()
فلش کلیپها